2019. 08. 27.

Tannus-teszt bő 1000 km távlatából


Több mint 1000, városban és városon kívül megtett km után úgy gondolom, megadatott a jog, hogy nagy tapasztalati tőkémből véleményt formálhassak a Tannus tömörgumijairól.
2018 nyár végén – őszén bekaptam egymás után nagyon sok (6) defektet, amik előtte sem bántak velem túl szűk markúan, valahogy mindig megtaláltam azt, amibe nem kellett volna belemenni. Ismerős volt már korábbról a Tannus, ami tömörgumijai megalkotásával vált híressé – legalábbis nekem már akkor szemet ütött, illetve gondolatmagokat ültetett az agyamba, amik néha elgondolkoztattak azon az utópisztikus ideán

miszerint, bármikor bárhova megyek, bármin megyek is át, a gumim mindig kemény lesz, mint egy jó féle bika töke :)

Hát ezután a 6 egymás utáni defekt után nem is kellett más, megkerestem, hol juthatok leghamarabb egy pár ilyen gumihoz – még az ára sem érdekelt, persze megnéztem és szisszentem egyet, de aztán mégis csak jól átgondolva, hogy a gyártó 7000-8000 km-re garantálja, tökéletes befektetésnek címkéztetett a pénztárcám számára és már írtam is a mailt Hajtás Pajtáséknak, hogy namármostaztán tessék elküldeni nekem egy pár, felnimre illő Tannus tömörgumit. Ehhez persze meg kellett állapítani a felni 2 pereme közti belső távolságot, ami jelen esetben 19mm volt. Ehhez egy 32-es illik, ami méretében jócskán túlmutat a korábbi 23-25-ös méreteken, de valamit valamiért (lehet, tanácsos lett volna bevásárolni egy szett vékonyabb felnit is, de mint fentebb említettem, szerettem volna mihamarabb a ’végtelenül elrettenthetetlen’ élménnyel felruházva róni az utakat).
Pár nap múlva már nyúzhattam is – szó szerint - fel a felnikre a gumikat, ami tök tapasztalatlan állapotomban kb 1 órába került kerekenként. Jól oda kellett figyelni, mert korrigálásra nem igazán van lehetőség; ha már feltetted, akkor legalább egy másik tüske szett kell, hogy újra feltehesd, mert az előzőt vagy el kell vágni, vagy úgy elhajlik, hogy utána már használhatatlan lesz.
Felkerültek hát a szép új tappancsok, úgy örültem, ki is próbáltam, még a szomszédnak is gyorsan bemutattam új szerzeményemet, hogy büszkélkedhessek vele :) Szép piros színével ki is tűnt a többi bicikli közül, még idősebb nénik is megjegyezték, hogy de kis pofás bicikli lett ez így :)


Elsőre a legszembetűnőbb különbség a levegős gumikhoz képest, hogy kanyarokban másként viselkedik. Ez nem tud úgy deformálódni nyomás hatására, ezért az irányítása is másként működik, de ez pár km után már át is áll alapbeállításra.
Többektől hallottam: félnek, hogy nehezebb a gumi, illetve lassabban lehet vele haladni, mint a levegős konkurenciával. Hát, mindkettőt meg kell cáfolnom. Persze pontos statisztikáim nincsenek, de azt állíthatom, hogy egy adott szakaszt, melyet korábban 13 perc alatt tettem meg, ezzel nem volt ritka, hogy 11 perc alatt is sikerült.
Térkő. Na, ezt nem annyira szereti; a térkövek rései között menetelve olyan, mintha ki akarna esni a kerék, vagy kompletten az egész bicó alólad. Szerencsére nem esik, szépen átmegy rajta, valószínűleg itt is az az eset állhat fenn, mint a fentebb vázolt kanyarodási eltérésben, hogy más az anyag deformitása.

Itt épp a másik biciklimre kerül fel a Tannus, mert annyira bejött, hogy arra is vennem kellett egy párat! (ezeket már a velove.pl-ről vettem, ott pár ezerrel olcsóbban meg lehet szerványolni)

Városba tehát nagyon ajánlom, penge kis dolog, tényleg még az üvegszilánkokon is úgy mehetsz át rajta, hogy a lelkiismeret legkisebb szikráját sem kell magadban elmorzsold, hogy ’Na, te béna, hát nem belementél, most megint javíthatsz defektet, na elő azzal a foltozóval!’ 

Ééés, kiemelt élményorgazmussal tölt el, mikor látsz egy bazinagy tüskét kikandikálni a gumiból, elkezded kihúzni és nem követi az egészet egy hótnagy sziszegés a levegő eltávozásától, mert _nincs_több_levegőőő_! :)

Városon kívül szinte észrevehetetlen a különbség. Ide azért már talán még jobban illene, illetve érdemlegesebb lenne egy véknyabb kerékméret a kisebb súrlódás végett, de nemrégiben a Balatont is minden további nélkül forogta körbe, semmi panaszom nem lehet rá!
Azóta már csak úgy nézek a biciklisekre, mint akik még hisznek a levegős kerekekben és akik tudják, hogy a Tannus-sal jó tekerni, tehát Tannus-ra fel :)

Nincsenek megjegyzések: